BenJYaug
Temps pour mulliganner
le 16/04/2012 16:07
Petite question que je me pose depuis un moment,

Combien de temps a t'on pour rester dans la légalité pour choisir sa main de départ ?
Je sais que le temps pour sider est de 3 minutes.

J'explicite un peu :
1 - Temps depuis la première fois ou tu draw 7 jusqu'au moment où on démarre la partie ?
2 - Est-ce que ce temps est muligan inclus?
3 - Combien de temps "gagne" t'on par muligan si jamais on en gagne?
4 - On est ok sur les 3min pour sider?

Merci,
haut de page - Les forums de MV >> Règles >> Discussion : page 1
evilsadic
Alors, les slivos M14 ?

hop !
le 16/04/2012 17:02
en gros tu fais ce que tu as a faire dans un délai "raisonnable".

si tu essaie de jouer la montre en mulliganant, ca va pas bien se passer.
smc

hmmm
le 16/04/2012 19:03
Citation :
The following steps must be performed before each game begins:
1. Players may exchange cards in their decks for cards in their sideboards (only after the first or subsequent game of the match and not for games that are restarted).
2. Players shuffle their decks. Steps 1 and 2 may be repeated.
3. Players present their decks to their opponents for additional shuffling. The sideboard (if any) is also presented at this time.
4. After the first or subsequent game of the match, the relevant player must decide whether to play first or second at this point, if he or she hasn't done so already. If that player doesn't choose before looking at the cards in his or her hand, then he or she is considered to have chosen to play first.
5. Players shuffle their opponents’ decks.
6. Each player draws seven cards. Optionally, these cards may be dealt face down on the table.
7. Each player, in turn order, decides whether to mulligan. (Rules on mulligans can be found in the Magic Comprehensive rules, Section 103.4)
Players may not use more than three minutes to perform steps 1 through 3. Steps 4 through 7 must be performed in a timely manner.


Je ne suis pas d'accord sur le 3 minutes pour sider puisque 3 minutes est le temps maximum pour sider, mélanger et présenter ton deck.
haut de page - Les forums de MV >> Règles >> Discussion : page 1
Vous devez être identifié pour pouvoir poster sur les forums.